2012. augusztus 13., hétfő

Liebster Award

Már vagy másfél hete halogatom, hogy reagáljak erre a díjra, amit Kittytől kaptam és már igencsak illendő reagálnom rá. Hát most ide is eljutottam. Az ilyen továbbadós dolgokat viszont nem igazán szeretem, úgyhogy továbbpasszolni nem fogom, egyrészt azért, mert nincs is nagyon kinek, nem túl sok bloggert ismerek ugyanis. De válaszolni azért természetesen válaszolok, mert mint az emberek nagyrésze, én is szeretek magamról beszélni =P

A szabályok:Mindenkinek 11 dolgot kell mondania magáról
A jelölő mindegyik kérdésére válaszolni kell
11 kérdést kell feltenni a jelölteknek
11 embert meg kell jelölni és linkelni
Nincs visszaadás/visszajelölés

Szóval akkor először a feltett kérdések és a válaszaim:
1. Miért kezdtél el blogolni? Beváltotta a blogod a hozzá fűződő reményeidet?
Leginkább azért, mert nem volt jobb dolgom. Meg mert Kitty elkezdett és szimpatikusnak tűnt. Tény, hogy jobban megy, mint a naplóírás, ehhez legalább néhanapján visszatérek. Mivel reményeim nem nagyon voltak, azon túl, hogy leírjam a gondolataimat, benyomásaimat, ha szeretném megőrizni őket az utókornak, meg magamnak, illetve hogy ha túltengenek bennem valamilyen gondolatok, érzések, azokat kiadjam magamból ilyen formában. Meg hogy ne unatkozzak. Szóval az elvárások nem túl nagyok, azokat szerintem beváltotta, igen, ha így elgondolkozok rajta.
2. Mi a legértékesebb tulajdonság a számodra egy emberben?
Megbízhatóság és őszinteség. Az utóbbi egyébként nyilvánvalóan nem várható el tökéletesen senkitől. Még tőlem se. De azért a lehetőségekhez mérten. Ne játsszunk szerepeket és ne próbáljuk már átejteni a másikat, ha kérhetem. Szóval én az olyan "tisztességes őszinteségről" beszélek. Nem árt megtartani pár dolgot magunknak, kell is, hogy ne váljunk unalmassá másoknak, de azért legalább az alapvető szándékokban tilos hazudni, szerintem. A lojalitás meg alap. Azt se csípem, ha valaki hátba szúr, miközben a képembe mosolyog. Szóval ez a két dolog végül is valahol össze is függ, azt hiszem.
3. Gyakran szórakoztatod magad idilli képekkel, sokszor vágyódsz el?
Igen, talán túl sokszor is. Sajnos gyakran van olyan érzésem, hogy nem élek eléggé a "mostban". Jobban ki kéne élveznem a pillanat adta lehetőségeket, mert csak ez az egy életem van, ami borzalmasan rövid. Erre csak mostanában kezdek rájönni. De elgondolni az ilyesmit egyszerűbb, mint megvalósítani. Másrészről viszont, az ábrándjaim nélkül szerintem már nem élnék. Olyanok nekem, mint egyfajta mentsvárak. Ha nagyon magam alatt vagyok, vagy nem látok éppen az életben semmi különösebben jót, vagy legalább élvezhetőt, ide mindig visszamenekülhetek és kibírom valahogy. Szóval a túlélésemhez elengedhetetlen. Nehéz ügy ez. Tulajdonképpen kicsit olyan ez nekem, mint a drog. Kicsi korom óta. Nem bírok szabadulni tőle és néha nem élek miatta eléggé, de nélküle meg elpusztulnék, legalábbis úgy érzem. Kínos helyzet.
4. Mi a kedvenc italod?
A kérdés nem egyértelmű. Alkoholos vagy alkoholmentes? (vagy csak én vagyok már nagyon egyetemista :P) Egyébként legtöbbet sima szénsavmentes vizet iszok. Alkoholból meg a vodka és a tequila az abszolút favorit (a kettő közül nem tudok választani, mikor melyik), de igazából szinte bármi jöhet. Bár például a Martiniért különösebben nem vagyok oda. De ha nincs más, az is jó XD
5. Mi a véleményed a művészetről?
Fogós kérdés. Azon kevés pozitív dolog egyike, amit az emberek alkottak. De csak a kellően értelmese kiváltsága, hogy megértsék. Most így ez jut eszembe róla.
6. Fontos neked az idő?
Mindenkinek az. Mert nagyon gyorsan telik, sajnos. Túl gyorsan. Én pedig félek az öregedéstől. Egyre jobban. Komolyan.
7. Hogy képzeled magad húsz év múlva?
Nem szoktam ezen gondolkozni. Azt se tudom, egy hét múlva, vagy két nap múlva hogy lesz. Nem szokásom előre tervezni. Én ilyen vagyok. Sokat rágódok, de az inkább álmodozás, filozofálás, nem komoly tervezés. Most viszont úgy gondolom, hogy nem akarom magamat lekötni a jövőben, sem érzelmileg, sem materiálisan és nem feltétlenül ebben az országban képzelem el a jövőmet. Nem azért, mintha nem szeretném, de egyszerűen már túl sok kötődést érzek hozzá, amit jobb lenne valahogy elszakítani.
8. Mi az, amit az emberek vagy szeretnek, vagy utálnak? Mi jut eszedbe először?
Hú, sok ilyen dolog van szerintem... elsőre talán az olvasás ugrik be. Arra mindenki így reagál. Szeretek olvasni és akkor falom a könyveket. Vagy utálok olvasni és akkor ha lehet soha nem megyek könyvnek még a közelébe se. Csak ha nagyon muszáj, az meg olyan mintha a fogamat húznák. De javítsatok ki, ha tévedek. Talán van köztes állapot, talán nincs. Talán csak nem mindenki hangoztatja a véleményét ilyen sarkalatosan.
9. Sokat olvasol?
Igen, amennyire időm engedi. Vannak periódusok, amikor kevesebbet, de ezek többnyire rajtam kívülálló okok. Mert egyébként szükségem van rá. Elszórakoztat és el is gondolkoztat, ha olyan a mű.
10. Szerinted a pénz boldogít?
Csak önmagában a pénz biztosan nem. "A pénz nem boldogít, de ha nincs, nem boldogulsz." Ez szerintem valahogy így igaz. Sok mindet leegyszerűsít, az biztos. És ha nincs, az elég nagy gáz. Csúnya dolog, de a mai fogyasztói társadalomban mindenki pénzből él. Lehet ezt szeretni, meg utálni, meg fújjogni, de ez van. Pénz kell. Anélkül nincs semmi.
11. Gyűjtesz valamit? 
Így konkrétan nem. Tárgyakat biztosan nem. Emlékeket, élményeket talán. Tárgyakhoz nem szeretek ragaszkodni, a gyűjtőszenvedély meg ezt automatikusan hozza magával. Egyébként se látom értelmét.

11 random dolog:
1. Sokat hallgatok zenét. Sokfélét. Ha több napig nincs rá lehetőségem, komolyan elkezd hiányozni.
2. Nagyon édesszájú vagyok. Különösen a süteményekért vagyok oda.
3. Utálok korán kelni és szeretek sokáig fennmaradni éjszaka.
4. Sokan érzéketlennek mondanak, én  viszont úgy érzem, gyakran túlságosan is szentimentális vagyok, csak nem mutatom ki.
5.  Mindenképp szeretnék valamikor a közeljövőben hosszabb időt eltölteni valahol külföldön.
6. Nem igazán szeretem a gyerekeket. Szerintem idegesítőek és hangosak. Sok velük a baj.
7. Néha átkozottul magányosnak érzem magam, de ha sokáig nem lehetek egyedül, akkor meg szabályosan bekattanok. Sokáig egyébként nálam egy-két napot is jelenthet, hangulatfüggő, mekkora az ingerküszöböm.
8. Szeretem időnként változtatni a hajszínemet, mert könnyen megunom.
9. Nagyon nehezen bízok meg emberekben, de ha megkedvelek valakit, nehezen engedem el. A bizalmatlanságom egyébként abból ered, hogy nem vagyok túl jó emberismerő. Sokszor olyan dolgokat se veszek észre, ami másnak nyilvánvaló. Sokáig kell elemeznem valakit, hogy megértsem legalább hellyel-közzel a viselkedését és a motivációját.
10. Nagy álmom egyszer eljutni a Távol-Keletre, leginkább Japánba.
11. Gyengém a hosszú haj. Mármint pasik esetében. Nem kell nagyon hosszúnak lennie, de kicsit hosszabb már előny. Konkrét ideálom egyébként nincs. Nem is tudnám leírni. Egyszerűen csak felismerem.

Ennyi lettem volna. Továbbadni nem fogom, mint mondtam. Nincs kedvem. :P És köszönöm Kitty, hogy gondoltál rám =)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése